Half jaren tachtig is er een idee ontstaan om een coverband op te richten met als doel hoofdzakelijk nummers van de Shadows te gaan spelen. De initiatiefnemer was Edwin Musch. De uiteindelijke band bestond uit Edwin Musch, Rob Gillet, Jan van Tilburg en Hans Lips. In de schuur van Jan werd druk gerepeteerd om zo goed mogelijke covers te brengen. Op den duur hebben zich enkele wisselingen voorgedaan. Hans Lips is opgevolgd door Hans van Eekelen en Jan van Tilburg is opgevolgd door Wim van Nijnatten. In 1990 werd Jan van Eekelen als toetsenist bij de band gevraagd.

De repetities vonden plaats in een grote ruimte boven een magazijn waar ook alle instrumenten konden blijven staan. Wat een luxe! Het repertoire was van Shadow-nummers verder uitgebreid met andere nummers uit de jaren zestig en zeventig. Er kwamen steeds meer optredens en er werden ook heel veel dansavonden georganiseerd vaak met twee bands tegelijk. Deze avonden werden gehouden in de “Eratozaal” en in “De Distel” te Roosendaal. Heel populair waren ook de Indische avonden die altijd druk bezocht werden. Ook voor de Roparun is er eens een benefietconcert gegeven. Inmiddels was Joseph Kotta als leadzanger (naast Edwin) bij de band gekomen. Het repertoire was inmiddels flink gevarieerd met hoofdzakelijk muziek uit de jaren zestig en zeventig.

In 1995 heeft Edwin besloten de band te verlaten om in een specifieke Shadowscoverband te gaan spelen. Na korte tijd heeft Joseph de band ook verlaten. Er moest een repertoire opgebouwd worden dat geschikt moest zijn voor de overige bandleden. Na een half jaar repeteren en enkele audities verder kwam Chris Wierickx als leadzanger/slaggitarist in de band. Heel snel werd het repertoire weer uitgebreid en de eerste optredens dienden zich weer aan. Acht jaar lang is er opgetreden als jaren vijftig, zestig band en er is zelfs een CD gemaakt. Er werd gespeeld in allerlei zalen en cafés, meestal in Roosendaal. Ook tijdens de Tapage was café de “Raatskelder” tot de nok toe gevuld.

Helaas kwam er aan het gebruik van de repetitieruimte een einde. Er werd uitgeweken naar een showroom die hiervoor gebruikt mocht worden. Helaas kreeg Chris een ongeval en was hierdoor genoodzaakt uit de band te stappen.

In 2006 was Lenny van Eekelen (dochter van Jan) in de band gekomen als leadzangeres. Het repertoire werd weer aangepast en geschikt gemaakt waarmee weer nieuwe mogelijkheden en uitdagingen ontstonden.

Na enkele jaren konden we terecht in de winkel van onze drummer, gelegen aan de Boulevard te Roosendaal om te repeteren. We zijn Wim hiervoor nog steeds dankbaar dat we gebruik hebben mogen maken van deze prachtige locatie, een echte luxe. Ook werd er weer eens een demo cd opgenomen.

Wouter deed zijn intrede in de band als geluidsman, Shady bestond inmiddels 25 jaar en dat hebben we met een groots jubileumfeest gevierd in café ’t Trefpunt te Roosendaal.

Enkele jaren geleden is Wim met pensioen gegaan waardoor we op zoek moesten naar een andere repetitieruimte. We vonden deze aan het Rechtzaad te Roosendaal. Wouter heeft inmiddels de knoppen verwisseld voor de microfoon en is naast Lenny momenteel ook leadzanger. Het repertoire is daarom weer aangepast en daardoor hebben we nog meer variatie qua muziekstijlen. Vanwege omstandigheden was de repetitieruimte in Roosendaal ook geen blijvertje en dus gingen we weer op zoek naar een andere locatie. Deze hebben we inmiddels gevonden in het voormalige kerkgebouw te Heerle die inmiddels is verbouwd en de bestemming als multifunctioneel gebouw heeft gekregen.